tralalalala

vi fick en kommetnar på första inlägget i går, och jag läste inlägget igen. och jag tror jag fattar varför alla tror att vi menar att feminist är manshatare. de lät så på de vi skrev. men jaja, de vi mena va iaf att många tror att feminist är "hej-vi-hatar-killar-och-kvinnorna-ska-ta-över-världen" därför att dom kvinnor som tycker så kallar sig feminister. menmen iallafall de va absolut inte så vi mena. de kan ni läsa i inlägget under till wikipedia, förklarade där.

och svar på natalias kommentar: visst kanske vissa tjejer inte säger ifrån om dom blir antastade, och killar kanske inte förstår att dom har fel. men dom tjejer som säger ifrån, ganska många. killarna som får höra de slutar ju inte för det. och jag tror att de handlar om uppfostran. inte så mycket på hur tjejer tar illa upp och säger ifrån osv. men visst, tjejer borde säga ifrån mer. dom som inte gör det alltså. :)

Kommentarer
Postat av: vikingpedia

de som vet vad feminism betyder använder uttrycket rätt.till exempel politiker. de är insatta och kallar sig feminister för att de vet vad definitionen av feminism är.



de som avänder uttrycket fel/undviker att använda uttrycket är inte insatta, och har ingen aning om vad det betyder.

2008-11-22 @ 13:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback